[online start-up] Klets: 'We hebben een groot hostingbedrijf uit New York als eerste Enterprise-klant'
- Online
- 14 sep 2015 @ 08:30
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Geen tag
- 14 sep 2015 @ 08:30
- Nanny Kuilboer
‘Klets is een mooie, makkelijke manier voor bedrijven om te chatten met mensen’, aldus Joshua Schoenaker, co-founder van online start up Klets. Het idee ontstond toen hij zelf tegen het feit aanliep dat er geen eenvoudige manier was snel met potentiële klanten in contact te komen. E-mail en bellen voldeden voor hem niet altijd en om nou iemand die je net ontmoet had toe te voegen op Facebook, Skype of WhatsApp was een brug te ver.
Joshua: ‘Klets moet al bovenstaande problemen oplossen. Via een chatpagina kunnen bezoekers van de site rechtstreeks chatten, zonder iets te downloaden of zich te registreren; je hoeft dus niet eerst een telefoonnummer toe te voegen. Die pagina heeft een unieke url, wat betekent dat je er van overal naar toe kan linken. Dit kan niet met bijvoorbeeld WhatsApp. Klets is responsive en werkt dus op elk device, elke browser en in elke resolutie. Je kunt de pagina customizen zodat het bij de branding van je merk past en de data is van jouw bedrijf en niet van WhatsApp (en dus Facebook).’
De oprichters zijn Egbert Teeselink (32, links op de foto en sinds zijn 12de programmeur) en Joshua (29, rechts op de foto, founder en designer van digitale producten).
Joshua: ‘Early adopters waren onder meer Rabobank, Tam Tam, Kollekt.fm, TU Delft en Burst Digital. Klets is nu “open” voor elk bedrijf. We hebben een groot hostingbedrijf uit New York - één van de snelst groeiende startups in de VS - als eerste Enterprise-klant aangesloten en er zijn een paar hele mooie leads van diezelfde grootte.’
Gevraagd naar het verdienmodel antwoordt Joshua: ‘Klets heeft een gratis versie van maximaal tien chats per week. De Team-versie kost $ 49,- per maand en er is een Enterprise-versie voor grotere organisaties die bijvoorbeeld op maat gemaakte integraties nodig hebben.’
Rockstart
Klets maakt deel uit van het Rockstart Accelerator-programma van 2015. Rockstart investeert in startups in de eerste duizend dagen van hun bestaan. Joshua: ‘Ze investeren niet alleen met geld, maar vooral met andere middelen, zoals een netwerk van mentoren - dat zijn succesvolle ondernemers en experts -, een werkplek bij Rockstart, toegang tot investeerders en nog veel meer.’
Klets kreeg een prima ‘kickstart’ doordat ze trending werden op Producthunt. Joshua: ‘We hebben één dag op de eerste pagina bovenaan gestaan. Dat kan echt alleen als je een erg goed product hebt. We zien sindsdien een mooie word of mouth gebeuren rondom Klets, met bedrijven in een bepaalde niche die elkaar aansteken om Klets in te zetten. Iedere bezoeker van een Klets-page ziet ook een signup-knop om het zelf te proberen.’
Ook een mooie promotie is dat bijvoorbeeld MijnWebWinkel op hun website bezoekers aanraadt om Klets te gebruiken voor hun webshops. Joshua: ‘Dit zorgt voor een mooie distributie en gaan we binnenkort met meerdere webshop/website services doen.’
Contentmarketing
Contentmarketing is iets waar Klets nu mee aan de slag wil. Joshua: ‘We denken aan artikelen over waarom chat zo verschrikkelijk fijn is voor beide kanten en hoe je dit het beste in kunt zetten. Met social media doen we ook steeds meer, aangezien er nu al aardig wat over Klets getweet en gepost wordt.’
Ook met je online startup in deze rubriek? Mail dan naar nanny@marketingtribune.nl.
Eerdere online startups in deze serie:
23. Watermelon
22. Bannerwise
21. Ensie.nl
20. Deukweg.nl
19. Yellowbag
18. H5mag
17. Revolve
16. Contany.nl
15. SeoTextTool.com
14. Fitmo.com
13. Nouncy
12. Trakkies
11. FlatTire
10. StuComm
9. Elkeplek.nl
8. Laatsteplekken.nl
7. United Wardrobe breidt uit naar België
6. Joopp
5. Fastrr
4. StartMonday
3. Spencer
2. Booking for Charity
1. United Wardrobe
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- DNB: Online kaartbetalingen sterk in... 04-07-2025
- AI-modellen geven vergeten mode een... 01-07-2025
- Bijna helft Nederlanders lid van... 30-06-2025
- Parkeerbordjes-actie Klabats zet HR... 27-06-2025
- Wat als je advertenties inspelen op... 24-06-2025
- WhatsApp krijgt advertenties18-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers